De dag begon vandaag wat later aangezien we pas om 8.00 uur wakker waren. Zo tegen 9.30 zijn we naar de bushalte gegaan om naar de Grand Canyon te gaan. Het is hier zo geregeld dat er elk kwartier een bus komt om mensen op te pikken of terug te brengen en dat van 8.00 tot 21.30 uur. De service is gratis als je een entreekaart of parkenpas hebt. Geert moest eerst weer naar de camper terug omdat hij zijn zonnebril was vergeten en die ben je met dit weer wel nodig. Zon, zon en nog eens zon.

Zo tegen 10.30 kwamen we aan in het nationale park Grand Canyon waar we op een busterminal terecht kwamen voor de verschillende shuttle bussen. Ze hebben allemaal een kleurcode maar zoals de buschauffeur al vertelde moest je op het bord letten voor op de bus en niet op de bus zelf. De bussen zijn namelijk allemaal hetzelfde wit met groene strepen. Wij zijn gelijk overgestapt in de “blue route” bus omdat die ons zou brengen naar de “red route” bus welke de meeste en mooiste uitzichten heeft.

Bij de halte van de “red route” bus zagen we de eerste uitzicht en die was gewoon bijna onwerkelijk zo mooi. De bus zelf was er nog niet en er stond al zoveel volk dat hij stampvol zou zitten dus hebben we de eerste etappe gelopen naar de volgende halte, dit was een wandeling van 1.1km en op een geasfalteerd pad. Tijdens dit stukje van 1,1 km kwam je alweer zoveel uitzichten tegen dat je aan het fotograferen bleef. Bij de volgende halte aangekomen hebben we de bus gepakt naar het eind van de route hermin’s rest. Hier kon je gratis Grand Canyon bronwater pakken en was er ook een mogelijkheid om een giftshop te bezoeken en wat te eten/drinken te halen. Hierna hebben we om en om de bus genomen en gewandeld. Tijdens de wandelingen (in de hitte) zijn we veel mooie uitzichten tegengekomen.

Het was druk in het park en daarom moesten we bij powell point een bus overslaan omdat die al volgestouwd zat met toeristen, gelukkig komt de volgende bus ongeveer 10 minuten later. Bij de halte van de blauwe bus aangekomen kregen we daar met hetzelfde probleem te maken. De tweede bus was bijna leeg en dus konden we zitten, bij de volgende halte was deze bus ook vol. De buschauffeur probeerde bij elke halte mensen te lozen maar iedereen wou naar het Grand Canyon Visitor Centre en dus bleef de bus vol. Bij het Visitor Centre zagen we nog een jongen eekhoorn welke de boel aan het verkennen was. We waren tegen half vijf weer op de camping. Morgen op pad naar Page. Het valt ons hier aan alle kanten heel erg mee de Amerikanen zijn zeer vriendelijk en heel gedisciplineerd in het verkeer. Ze hebben service ook bovenaan staan.

Afgelegde afstand: 10km (te voet) en 50 km (met de bus)

Coördinaten: Zie gisteren.

Weer: Zonnig/onbewolkt en 34 graden

One thought on “USA vakantie dag 11 – 15 mei Grand Canyon Camper Village uitstap naar Grand Canyon

1. Het heet niet voor niets GRAND Canyon he? Je raakt niet uitgekeken en eigenljik is een dag te kort!