USA vakantie dag 14 – 18 mei Page-Lake Powell Campground -> Gouldings Campground Monument Valley

Vandaag gaan we weer verder naar een nieuwe bestemming namelijk Monument Valley. Zo tegen 9.00 uur zijn we op pad gegaan en aangezien de Campground al besproken was konden we het rustig aan doen. Niet te rustig, want we wilden om 16.00 uur de de luxe monument valley tour doen.  Onderweg was er niets waarvoor we moesten stoppen of om te bekijken en dus konden we gewoon doorrijden.  Ook zijn er weinig mogelijkheden om te stoppen aangezien er vrijwel geen parkeerplaatsen zijn of iets dergelijks.

Onderweg naar monument valley was het even niet duidelijk waar het lag omdat er net een behoorlijke zandstorm was die alles aan het zicht onttrok. Dat was voor Geert nog wel even werken achter het stuur om de camper in het gareel te houden.

Zo tegen 11.30 kwamen we aan bij de Campground dachten we maar we waren intussen een tijdzone opgeschoven en het was dus al 12.30. Na alles afgehandeld te hebben, de monument valley tour betaald te hebben en de camper op plek gezet te hebben was het dus tijd om wat te eten. We zijn hierbij op weg gegaan naar Gouldings lodge aangezien daar een cabin van John Wayne te zien zou zijn. Bij gouldings lodge zou ook een restaurant zijn waar we wat kunnen eten. We zijn gestopt bij een eetgelegenheid waar we dachten dat het er al was en hebben daar lekker gegeten. Na het eten bleek dat we helemaal nog niet bij de lodge waren en dat die nog wat verder lag. Martha is teruggegaan naar de camper want het was nogal een b ehoorlijke klim, Geert en Daniël zijn doorgelopen naar de lodge.

Bij de lodge aangekomen zijn Geert en Daniël eerst naar het museum van Goulding gegaan en daar had hij een trading post en leefde hij tot in de jaren 60. Het museum was gratis en het enige wat ze vroegen was een donatie. Achter het museum lag de cabin van John Wayne en het bleek te gaan om de cabin die ze in de film “She wore a Yellow ribbon” hebben gebruikt. Geert vond het erg interessant.

Terug op de Campground werden we rond 15.45 opgehaald voor de monument valley tour en naar de lodge gebracht. Hier werden we opgepikt door een pickup met banken in de laadbak voor de tour die 3,5 uur zou duren. We zijn hierbij door Monument valley gereden hebben uitleg gekregen over monument valley en de historie ervan. Tevens zijn we op John Ford point geweest waar een hele beroemde shot is genomen van een van de cowboyfilms. Tevens kregen we een rit door de backcountry oftewel een afgesloten deel van monument valley waar je alleen met gids mag en kan komen. Hier hebben we een aantal natuurlijke arches gezien en zeer oude wandtekeningen. Op het einde van de tour begon de wind toe te nemen en kwam er een zandstorm wat wel jammer was. Maar ook hieruit blijkt wel weer dat moeder natuur haar eigen gang gaat.

Weer terug op de campground was de eerste noodzaak om te gaan douchen want het zand zat echt overal.

Afgelegde afstand:  208 km.