5 Mei – Dag 3 USA Trip (Reis van Morganton Campground naar KOA Pigeon Forge)

Na de (toch wel benauwde) hitte van gisteren werden we wakker in een lekkere koelte. Het was in de nacht behoorlijk afgekoeld en dat was heerlijk. We waren zo tegen 6.30 uur wakker en zijn zo tegen 7.00 uur gaan ontbijten met een lekkere bakje koffie. Na het ontbijt zijn we ons gaan douchen (in het luxe toiletgebouw) en klaarmaken voor de reis naar Pigeon Forge. Zo tegen 9.00 uur waren we klaar voor vertrek en gingen we op pad. We hadden vandaag 120 mijl voor de boeg en een deel daarvan door de bergen.

De reis ging voorspoedig en de wegen waren lekker rustig (weinig verkeer op de weg). Na ongeveer 40 mijl zijn we gestopt bij een parkeerplaats. Daar hebben we bij een tankstation nog even wat lekkers gekocht en hebben we we dat aan een picknicktafel genuttigd. Daar vroeg een amerikaan ons nog wat we van het gebied vonden en hij gaf aan dat zij het “gods country” noemen (mag ook wel met de vele kerken daar :P) . Na een stop van ongeveer een kwartier zijn we weer verder gereden.

Onderweg in Cherokee zijn we ook nog even uitgestapt om daar even een stuk van een publiek park op een eiland te zien. Was tevens even een gelegenheid om de benen te strekken.

Na Cherokee begon het echte werk. Hier gingen we het Smokey Mountain National Park in en daarbij ook de bergen. De camper moest hier een aantal mijl werken om tegen de berg omhoog te klimmen. We gingen op deze weg behoorlijk hoog door de bergen heen en kwamen onderweg geregeld borden tegen met daarop 7% of 9% daling of stijging vermeld. Het was wel een hele mooie weg om te rijden maar gaf op momenten toch wel uitdaging. Er zaten punten bij dat we door haarspeldbochten moesten en dan moesten vertragen naar een snelheid van 20 mijl per uur. Ook zijn we een aantal tunnels doorgekomen en een 360 graden bocht wat ook wel apart is.

Na de bergen doorgekomen te zijn kwamen we terecht in Gatlinburg alwaar er vele toeristen waren. Er ging een vierbaans weg dwars door het dorp heen. en aan beide zijden waren de stoepen vol met mensen. We zijn niet in Gatlinburg gestopt om te kijken aangezien we door zouden naar Pigeon Forge en tevens is het parkeren van een RV een ramp. Tussen Gatlinburg en Pigeon Forge ligt dan ook nog maar 3 mijl.

In Pigeon Forge doen ze er een tandje bij aangezien daar een zesbaans weg door het dorp loopt. Deze zesbaans weg is ook geen overbodige luxe aangezien er veel verkeer door komt. Bij de KOA aangekomen hebben we daar een plek voor 2 nachten genomen. Morgen nemen we de trolley naar Dollywood.

Na de RV te hebben geparkeerd zijn we nog even Pigeon Forge in gelopen om te kijken en een restaurant te zoeken. Hierbij zijn we naar de Taco Bell gegaan voor eten. Het eten bij de Taco Bell was erg lekker en niet duur.

Afgelegde afstand: 194km (120mijl)