9 Mei 2022: Van Ruby’s Inn naar Bryce Canyon en Anasazi museum naar Wonderland RV Park in Torrey.

Vandaag waren we allemaal om 5:30 uur klappertandend wakker (temperatuur snachts -1 Celcius) er kwam echter nog wel een kreet uit de “slaapkamer” dat we te laat waren. Mijn vader dacht namelijk dat het 7:30 uur was omdat zijn horloge niet goed staat. Na het ontbijt en koffie zijn we rond 8 uur van de campground afgereden op weg naar Bryce Canyon. We hadden een nationale parkenpas en konden dus zo doorrijden echter in het park kwamen we erachter dat we de camper niet konden parkeren waar we wilden. Dus zijn we gekeerd en hebben we de camper bij de visitor center geparkeerd en hebben we vanaf daar de gratis shuttle gepakt.

We zijn gestart bij het verste punt “Bryce point” en daar had je een hele mooie uitzicht over de volledige vallei. Hier ook wat mooie foto’s kunnen maken en gelukkig werkte deze camera wel goed mee. Ook in het park nog een Amerikaanse prairiehond gezien welke op de lijst van bedreigde diersoorten staat.

Zo tegen 10 uur hebben we Bryce Canyon weer verlaten en zijn we op pad gegaan naar het Anasazi Museum. We volgden hiervoor de scenic Byway 12 en dit is een erg mooie route om te rijden. Ook wel uitdagend met het stijgen en dalen (percentages van 10% en 8%). Ongeveer 12 mijl voor het museum kwamen we over de “the Hogback” dit is een stuk weg waarbij aan beide kanten er een afgrond zit.

Bij het museum aangekomen was het net na 12 uur en dus tijd om wat te eten. Voor het museum stond een omgebouwde bus waar je eten kon bestellen. We hebben daar een soort van kapsalon gehad, het was namelijk een patat met daaroverheen pulled pork, pickeled union en kaas. Het eten was allemaal vers gemaakt en erg lekker. Daarna zijn we het museum nog even door gegaan en deze was klein maar wel interessant.

Zo tegen 15 uur kwamen we aan bij de campground na nog even weer getankt te hebben. Er ging 33 US gallon in de tank wat 125 liter is. Als avondeten hebben we nog even genoten van een instant noodle gerecht.