3 mei – Dag 1 USA trip (reis van Amsterdam naar Atlanta)

Vandaag is de reis dan echt begonnen en daarbij gisteren de wekker gezet om mij vandaag om 5.45 uur te wekken. Mogelijk door toch een beetje spanning was ik echter al om 5.30 uur klaarwakker. Daarom ook gelijk maar opgestaan en begonnen met de laatste zaken in orde te maken. Zo tegen 6.15 was mijn vader er om mij en mijn tante naar de trein te brengen.

Om 6.40 zaten we in de trein om naar Schiphol te gaan en deze vertrok om 6.48 en reed de gehele weg naar Schiphol netjes op tijd waar we om 9.00 uur aangekomen zijn. De paspoortcheck en douane check gingen allemaal zeer voorspoedig en we hadden daarbij nog een 2 uur om op Schiphol rond te dwalen. Om 12.00 uur konden we aan boord van het Delta Airlines vliegtuig (model A330-300) voor onze vlucht van net geen 10 uur.

De vlucht ging daarbij ook voorspoedig echter op ongeveer halverwege de vlucht kwamen we toch in wat turbulente lucht terecht en begon het vliegtuig regelmatig een beetje te schudden. De landing was ook niet zonder de nodige turbulentie en Harma werd daar toch wel een beetje misselijk van. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. De paspoort check op Atlanta duurde even maar we konden zonder problemen door en de koffers stonden gelukkig al te wachten.

Op de luchthaven bleek dat we voor de shuttle naar het hotel eerst van de internationale kant naar de binnenlandse kant moesten (een ritje van ongeveer 12 minuten om de luchthaven heen). Daarna konden we daar wachten op de shuttle naar het hotel.

Bij het hotel aangekomen om in te checken bleek dat ze daar de reservering niet terug konden vinden. (Hotel is van Ramada limited naar Quality Suites gegaan). Dus daarbij gebeld met het bedrijf die de boeking had gedaan om dat recht te zetten wat gelukkig ook gedaan is. Bij navraag voor een taxirit naar de cruise America verhuur locatie kwam de hotel manager met het voorstel om ons erheen te brengen voor een 50 dollar. Dat komt dan dus wel weer mooi uit.

Als avondeten zijn we naar de Subway gelopen en daar een lekkere footlong gehad MET meatballs 🙂 En dan nu na 21 uur wakker te zijn gebleven eindelijk de mogelijkheid om te gaan slapen 🙂

Coördinaten: 33.613069, -84.401630
Weer: 28 Graden en licht bewolkt

Vandaag niet veel foto’s gemaakt.