05/3/22

3 mei 2022: Eerste dag USA vakantie

Vandaag om 4:30 uur begon de vakantie naar Amerika met de wandeltocht naar het treinstation. We moesten daar de 5.41 uur trein hebben aangezien die zonder overstap naar Schiphol airport ging. De treinreis ging voorspoedig en tot aan Almere hadden we de coupe vrijwel voor onszelf. We zijn precies op tijd aangekomen op Schiphol en moesten daar nog een 1,5 uur aan tijd vullen.

Na een kop koffie zijn we zo tegen 9 uur naar de bagage drop-off gegaan om de koffers af te geven. Eigenlijk mocht het pas om 9.35 uur maar eerder was blijkbaar geen probleem. We zijn daarna gelijk doorgegaan naar de security en dat liep ook aardig door. Na (dure) droog brood en water gekocht en genuttigd te hebben zijn we naar de Gate gegaan. Hier ging ook alles vrij vlekkeloos en mooi op tijd.

We zijn vrijwel op schema vertrokken en na een 10 uur en een beetje vliegen zijn we in Las Vegas aangekomen. Hier moesten we nog even door de douane check heen en ging het voor iedereen goed behalve voor mij (Daniƫl). Mijn vingers werden niet goed gescand en moest daarom beide duimen scannen. De douanier gaf aan dat het er niet goed uitzag aangezien ik als crimineel naar voren kwam. (blijkbaar fout in hun systeem dat er een koppeling niet goed gaat). Na wat vragen en dat er wat gegevens zijn ingevoerd mocht ik toch door (gelukkig).

Na de koffer controle (we hebben kaas mee) konden we door en werd er voor de luchthaven een taxi voor ons geregeld welke ons naar het Luxor hotel heeft gebracht. In het Luxor hotel moesten we voor de incheck ook nog in de rij staan. We hebben een kamer op de 24ste verdieping aan de voorzijde van de piramide met uitzicht op de sfinx en het vliegveld. Hier even gewisseld van broek (lange naar korte broek) en daarna hebben we nog even wat gegeten maar we waren te “gaar” om nog meer te doen.

Nu zo slapen en morgen de camper ophalen en op pad.